Okullarına ait olmadığını düşünen birçok kişi var. Orta sınıfta her üç öğrenciden en az biri kendini okula ait hissetmiyor. Bazı araştırmacılar öğrencilere son zamanlarda kendilerini okullarına ait hissedip hissetmediklerini sorduğunda, %29 hayır dedi ve bu oran 2003'ten beri artıyor. Masumiyet ve yalnızlık duyguları, insan duygularının yelpazesinin bir parçasıdır ve bu duyguyu hissetmekte yanlış bir şey yoktur. Her insan, özellikle okulda, aynı anda farklı aidiyet dalgalarından geçer. Öğrenciler bazı günlerde okullarına diğerlerine göre daha bağlı hissederken, bazı günlerde ise hiç hissetmezler. Aidiyet duygusu bazen yüksek, bazen düşük, bazen orta düzeyde olabilir. Aidiyet benzersiz bir deneyimdir ve bu duyguyu etkileyen birçok faktör vardır. Ama asıl mesele, masumiyet duygusunun geçici olabileceğidir, ayrıca bunun değiştirilebileceğini de bilmelisiniz. Aidiyet duygusunun önemi Öğrenciler kendilerini ait hissettiklerinde, iyi notlar almaları ve okulda başarılı olmaları daha olasıdır. Aidiyet duygusunun öğrencilerin psikososyal işleyişi üzerinde de olumlu etkisi vardır. Günlük aktiviteleri gerçekleştirme ve çevrelerindeki insanlarla etkileşim kurma yeteneklerini ifade eder. Araştırmalar, aidiyet duygusunun öğrenci motivasyonunda ve okulda nasıl başa çıktıklarını ve öğrendiklerinde önemli bir faktör olduğunu göstermiştir. Aidiyet duygusu, öğrenmeye karşı olumlu bir tutumu teşvik eder ve refahı artırır. Aidiyet duygusu olduğunda, kişi sağlıklı, mutlu ve rahat olma duygusunu ifade eder. Ve okulda başarılı olma yeteneğine güven aşılar. Ek olarak, daha yüksek bir aidiyet duygusu, daha az okul istismarı ve daha olumlu sosyal ilişkiler ile ilişkilidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder